Проекта се изпълнява по програмата за трансгранично сътрудничество България – Сърбия по Приоритетна ос 2 и е с продължителност 12м.
Обща цел на проекта е „насърчаване на устойчивото развитие и повишаване на конкурентоспособността чрез валоризация на туристическия потенциал в пограничния регион“. Тя е съобразена с общата стратегическа цел на програмата: Да се заздрави териториалното сближаване на българо-сръбският трансграничен регион, неговата конкурентоспособност и устойчивост чрез сътрудничество над административните граници“, тъй като проектът предвижда трансгранично устойчиво развитие, основано на туризма във Видин , Зайчар и Бор региони. Конкретната цел е укрепване на местния капацитет за привличане на инвестиции в областта на туризма в трансграничния регион на Видин, Бор и Зайчар . Проектът идентифицира различни инвестиционни проекти в областта на туризма. Повечето проекти са на местно ниво и в различни етапи на развитие. По време на подготовката на проекта съвместен екип по проекта в съответствие с нуждите на местни и регионални заинтересовани страни, реши да подпомогне 10 инвестиционни проекта в туризма, които са част от два основни туристически продукта: селски туризъм и здраве / спа туризъм.
Външни консултанти ще бъдат ангажирани да направят детайлен анализ на всеки от 10-те проекта в следните стъпки: Общ преглед на проекта (цели, основни работни дейности, ресурси, бюджет); проектната документация (намиране на пропуски и слабости); Организационна структура; Изпълнение (подход, мониторинг и механизмите за отчитане, процедури за управление на риска); Предположения и ограничения; Регионален пазарен потенциал; потенциално търсене на туристическия продукт; бюджет. Консултантите ще подготвят детайлни препоръки за всеки от 10-те проекта. Препоръки ще съдържат: Препоръки за бъдещ стратегически подход; Предложение за подобряване на проектната документация; Предложения за изграждане на организационната структура, план за управление на риска. Ще бъдат ангажирани консултанти да разработят проучване на наличните финансови ресурси за подкрепа на реализацията на инвестиционни проекти. Проучването ще идентифицира наличните финансови ресурси за всеки от 10-те проекти и ще предложи как да се насочат към тях. Също така ще изготвят маркетингов план за всеки един от 10-те инвестиционни проекта. За всеки ще бъдат подготвени подробни предложения за промоционален план за насърчаване на инвестициите . Този план конкретно ще включва: Представяне на туристическата дестинация и описание на проекта; канали за комуникация; целевите групи и ключови послания; рекламни материали. Маркетинг компания ще се ангажира да изготви промоция на 10-те инвестиционни проекта. Всички рекламни материали ще бъдат подготвени на три езика: английски, сръбски и български. Маркетинговата компания ще подготви: Създаване на уеб сайт за инвестиции, подготовка и отпечатване на 10 промоционални банера, изработка на други рекламни материали: 3,000 листовки и 500 CD-та.
Подробното представяне на разработените инвестиционни модели и представяне на маркетинговите планове, рекламни материали и резултатите от проекта ще се проведе на ТГС инвестиционен форум, който форум ще събере основните заинтересовани страни на национално ниво и трансграничният регион (включително местни власти и представители на бизнеса) и потенциални инвеститори.